2014年12月22日月曜日

玄関タイルがピカピカに!!

玄関の白いタイルが汚れていたので、たまに洗剤をつけてこすってみたりしていました。

でも、全然きれいにならなかったのです・・・・。

 White tiles of the entrance were so  dirty, so I sometimes scrubbed with detergent.

But did not become clean at all; ..

重曹がいいと聞いたので、重曹を撒いて、水をかけてこすりましたが、イマイチ・・・。

I heard that sodium bicarbonate was good for cleaning tile, so I used it.
But it couldn't make the tiles shine.



ふと思いついて、メラミンスポンジでこすってみたら、

ピカピカになりました!!!

多分、引っ越してきた時より白いです。

お風呂の椅子や洗面器も、重曹やクエン酸より、メラミンスポンジがつるつるになりました。

あと、車のホイールを磨くと、ピカピカになります。

メラミンスポンジ、ラブ・・・・・?!


I scrubbed tiles with a melamine sponge, it became white !!

Probably it is whiter than when I moved in.

 melamine sponge makes chair and the washbowl of the bath smoother than sodium bicarbonate and citric acid.

And it is good for wheel of the car.

I love melamine sponge......?!




↓しばらく更新しないと、やっぱり下がりますね(笑)
クリックしてくださると、お掃除とブログの励みになります!


にほんブログ村 インテリアブログ シンプルモダンインテリアへ  にほんブログ村 インテリアブログ 賃貸インテリアへ  にほんブログ村 ライフスタイルブログへ




0 件のコメント:

コメントを投稿